SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
VästeråsIrsta HF
P12

Välkommen till VästeråsIrsta Pojkar födda -12

Vi tränar i Bäckbyhallen måndagar kl 18:30 och onsdagar kl 19:00. Se lagets kalender för detaljer.

Lotter till uppesittarkvällen
2022-10-31 18:31

Hej alla handbollspäron,

Kul att säsongen är igång . Så gör även julen. Julen innebär uppesittarkväll (23/12) dagen före dopparedagen och för många så ska den såklart förknippas med vinstchans på Bingolott.

Vi kommer dela ut ett kuvert till vare barn

som innehåller 20 Bingolotter, 3 ark med 5 st lotter men svergelotter samt 3 julkalendrar 

Kuvertet kommer delas ut på träningarna v46 då ser vi gärna att minst en förälder dyker upp och kvitterar ut ett kuvert

 

Mer info om inbetalningen av försäljningen kommer inom kort.

 

 

Information - v41
2022-10-14 16:20

Här kommer ett rejält informationspaket inför helgen:

 

Matchtröjor

Alla spelare kommer att få en ny matchtröja som man själv tar hand om under säsongen. Den ska användas på matcher, lagfotograferingen samt när vi är matchvärdar på A-lagsmatcher. De som var matchvärdar förra helgen har redan fått, övriga spelare kommer att få sina i samband med de första matcherna.

 

I slutet av säsongen samlas alla matchtröjor in. Den vita matchtröjan ska inte användas på träning.

 

Vi kommer med hjälp av våra lagsponsorer att köpa in en röd träningströja. Denna kommer även att fungera som bortaställ, för de fall vi skulle spela mot ett annat lag med vita matchtröjor.

 

Lagfotografering 26/10

Onsdag 26 oktober har vi lagfotografering direkt efter träningen. Fotograferingen är i Västerås Arena kl 18:40. Hör av er om det är någon som vill ha hjälp med transport från Bäckby till Västerås Arena.

 

Klädsel: Vita matchtröjan (som kommer att delas ut i samband med matcherna), svarta shorts, vita strumpor och handbollsskor

 

Samåkning till bortamatcher

I Sportadmin finns det en bra samåkningsfunktion i kallelserna. Man kan både ange ”Skapa körning” (för att erbjuda plats till andra) alternativt ”Jag behöver skjuts”. Om det är så att ni inte kan köra till bortamatchen, då är det viktigt att ni anger ”Jag behöver skjuts” så att vi har koll.

 

Se film för instruktion: https://www.sportadmin.se/samakning/

 

OBS! Vi samlas gemensamt i Västerås inför varje bortamatch. Plats beror på om vi ska köra västerut eller österut, se kallelsen för samlingsinformation.

 

SMS-grupp / Supertext

Vi har skapat en sms-grupp för alla föräldrar via Supertext. Syftet med denna är för att möjliggöra för föräldrar att kommunicera med varandra samt för de fall där vi ledare behöver nå ut med info med kort varsel.

 

Försäljning av Bingolotter

Vi kommer att sälja Uppesittarlotter (det finns även möjlighet till Nyårslotter). Detta är ett bra sätt att dra in pengar till lagkassan. Gör vi en bra försäljning av Bingolotter, så klarar vi oss förhoppningsvis från ytterligare säljaktiviteter denna säsong. Lotterna levereras v45.

 

Lagfadder

Vi har fått två faddrar från VästeråsIrstas herrlag, vilket vi tycker är väldigt kul. De kommer att komma till oss en onsdagsträning under hösten (deras egna träningar krockar med våra måndagsträningar). Vi kommer skicka ut info när datum är bestämt.

Schema för bemanning av sekretariat, fika och matchvärdsskap under höstens hemmamatcher
2022-10-08 08:38

Vi tog på oss att ordna med lista för hur vi ska bemanna fika, sekretariat och matchvärdar på våra hemmamatcher den här säsongen. Vi har nu gjort ett schema för de första tillfällena (som det också gått ut kallelser till för barnen).

 

Länk till schema

 

Schemat finner ni antingen genom länken ovan, men även under fliken Dokument på lagets hemsida. Vi har fått information från tränarna om vilka barn som är kallade till vilka matcher och har utgått från det när vi placerat ut er på olika arbetspass. Är det så att ni tackat nej/är bortresta/inte kan vara med när ert barn är kallat till match är det ert ansvar att byta arbetspass med någon annan. Vid ett tillfälle spelas fyra matcher samma dag och där har vi valt att dela på uppgiften mellan två gäng.

 

Vi har naturligtvis inte engagerat ledarna för just dessa uppgifter då de redan lägger en ansenlig mängd timmar varje vecka för att ge våra barn en utvecklande fritidssysselsättning.

Fördelningen är inte helt jämn ännu men eftersom det kommer fler matcher i vår kommer det att jämna ut sig över säsongen, vi har koll!

 

Hälsningar Maria och Peter Rydfjord

 

Här följer korta instruktioner om vad de resp. rollerna innebär:

Sekretariat
Två personer sitter i sekretariatet samtidigt. Utbildning hölls i Västerås Arena 5/10. Vi har fortfarande begränsade uppgifter i sekretariatet och det är i huvudsak målräkning och tidtagning som är uppgifterna.

Matchvärd
En person är matchvärd. Huvuduppgift är att se till att det är god stämning på läktaren, att säga ifrån om det blir kommentarer mot domarna osv. Även svara på frågor gällande var det finns toaletter etc.

Fika
Två personer är fikaansvariga.

Utrustningen till fikat finns hemma hos familjen Rydfjord, Böttigersgatan 1 (Nordanby). Hämtas och lämnas av fikaansvarige vid resp. tillfälle. Hör av er till Peter, 0739684073 för överenskommelse om tid för hämta/lämna.

Fikagrejerna kommer i praktiskt packade lådor och är påfyllda med dryck, frukt, kexchoklad, frysta förberedda toast, mm. inför varje matchtillfälle. Pumptermosar till kaffe och kannor till mjölk och tevatten finns också. I fikaansvaret ingår att införskaffa och förbereda:

  • Fikabröd, gärna hembakat men köpt går också bra
  • Mjölk till kaffet
  • Tevatten
  • Fylla pumptermosar med kaffe

Fiket öppnar upp i samband med killarnas första samlingstid. Vi har ordnat en nöd-kaffebryggare för att vi ska kunna brygga mer kaffe efter hand, särskilt de dagar då det är många matcher.

Vi kommer också att sälja toast. Det är enkelt att administrera, och det ger bra förtjänst. Dessutom är det bra att kunna servera något som är lite matigt när det är flera matcher på raken. Mackjärn att grilla i medföljer när fikasakerna hämtas.

Fikagrejerna återlämnas rengjorda och diskade.

 

Frågor på ovanstående ställs till: peter@rydfjord.se, 073-9684073

Kallelser till matcher
2022-10-02 20:37
Nu har kallelser skickats ut för höstens samtliga matcher. Tanken med ett tidigt utskick är att ger er framförhållning och bättre förutsättningar för att alla ska kunna vara med och spela så mycket som möjligt.
 
Lagen är mixade för varje speltillfälle och alla spelare är kallade till 8 matcher var fram till och med 18/12. 
 
Vet ni tidigt att ni inte har möjlighet att närvara så svara på kallelsen så tidigt som möjligt så vi får möjlighet att hitta en ersättare och även göra det så rättvist och tidigt som möjligt. 
 
Nu hoppas vi på en härlig säsong med matchspel!
Matchvärdsschema för P12
2022-09-18 17:59

Se länk för säsongens Matchvärdsschema

 

Om ni inte kan er tilldelade tid, byt med annan förälder. Har satt 11 föräldrar per match, med det bör vi klara uppdraget utan problem. Tiden i schemat är den när vi ska samlas för förberedelser inför match.

 

Alla spelare är välkomna att vara med och ska då ha matchtröja på sig för att vara med vid inspring tillsammans med A-laget. (Matchtröjorna har ännu inte delats ut, men vi ska få dem i tid till första matchen)

 

Vi kommer att vara matchvärdar vid följande tillfällen:

- Söndag 9 okt, samling kl 13:00

- Lördag 14 jan, samling kl 17:00

 

OBS! Kom ihåg att boka in helgen 31 mars-2 april i era kalendrar för Irstablixten. Arbetsschema för Irstablixten kommer någon gång i början av 2023 när vi fått våra arbetsuppgifter tilldelade.

 
 
Handbollens huvudpartner
Centrala partners
Huvudpartners VästeråsIrsta HF
Guldpartner
Partners VästeråsIrsta HF