Hej alla!
Nu är det snart dags för Irstablixten igen! Det är 417 lag anmälda och flera lag står på kö.
Såklart kräver det en hel del att organisera en sådan här turnering och som tidigare nämnts behöver vi alla var med att hjälpa till. Vi har varit på två möten inför detta och vi har fått två förläggningar som vi ansvarar för, Viksängsskolan och Rösegårdsskolan, och så har vi ansvar för kiosken i ABB arena syd under fredagen och lördagen. Vi har gjort ett schema som ni kan se här.
Vi har i år gjort ett betydligt mer slimmat schema som verkligen kräver att alla är på plats på sina pass för att det ska fungera, i vissa fall är man till och med själv. Detta har vi gjort eftersom vi dels märkte att vi var lite många per pass förra året, samt att vi vill hålla det till 2 pass var á 3–3,5h. Förutom de som har nattpass, de får endast ett pass. Ev. byten sköter ni själva.
Det fullständiga schemat hittar ni under dokument i foldern ”Irstablixten och matchvärdar”. Men även på direktlänk här : Irsta Blixten Schema 2023.xlsx
Gällande kiosken i ABB arena så har vi fått veta att det ibland kan vara väldigt mycket att göra. Eftersom tjejerna spelar sina matcher där får ni gärna hålla lite uppsikt på den och hjälpa till vid behov. Det behövs också göras beställningar i kiosken ibland under dagen, men framförallt inför kommande dag. Någon på varje pass behöver ha ansvar för detta.
Vi frukosten finns ordinarie personal på plats som hjälper er till rätta.
När det gäller förläggningen så behöver vi bemanna den dygnet runt, det kommer också att finnas en kiosk som vi ansvarar för på Viksängskolan (Rösegårdskolan har ingen kiosk). Vid första passet kommer vi (Veronika och Linda) att vara på plats för att se till att ni får den information som behövs. Därefter sker överlämnade vid varje skiftbyte. Det kommer också att finnas tydliga instruktioner i en pärm vad som gäller.
Det kommer att vara informationsträffar för er som ska vara i kiosken och/förläggning om ni vill ha lite mer information om det. Dessa kommer att ta ca 30 min.
Förläggning: onsdag 15/3 18.00 C-konferens ABB-arena
Kiosk: onsdag 22/3 18.00 C-konferens ABB-arena
Det finns också information att läsa bifogat. Den är det bra om ni har läst igenom innan ni kommer till ert pass.
Förläggning
Kiosk
Väl mött
Linda Greis och Veronika Appelqvist