Tack alla som kom på föräldramötet! Vi är verkligen glada att ha en sådan engagerad föräldragrupp, det gör vårt jobb mycket lättare.
Presentationen från mötet har vi lagt upp under dokument. Men ni kan också nå den direkt här: 20221009 - Föräldramöte
Några korta punkter från mötet:
- 49 spelare vid säsongstart. 10 -15 har tillkommit efter skolhandbollen, vilket är positivt. Vi ser över hur vi kan göra det hållbart både på kort- och långsikt. Till att börja med kommer vi utnyttja danssalen i Irstahallen för träna fotarbete/försvar/teknik och rörlighetsträning.
- Ledarstaben behöver föräldrar som ställer upp och coachar vid matcher. Linda (Filippa G), Veronica (Isis) och Petri (Emilia L) kan till att börja med ställa upp vid Skadevi.
- 40 spelare / 7 ledare och 25 vuxna åker ner till Skövde. Det finns fortsatt 7 platser kvar ifall någon som inte har anmält sig vill åka med. (kontakta isf Johan T). Laget står för lunchen under dagen.
- Föräldragruppen förslog att vi skulle gå över till en facebook grupp isf sms gruppen. Dels för att sms gruppen har ett tak på 70 medlemmar men också att det var enklare att hantera. Om ingen motsätter sig, gör vi ett försök.
- Föräldragruppen tog beslutet att sälja jul/nyårs bingolotter. Antalet bestämdes till 5 st per spelare samt att man ska ha en utköpsmöjlighet.
- Ekonomin i laget är fortsatt god. Intäkterna från sponsorerna översteg vad vi hade budgeterat vilket vi är mycket tacksamma för. Vill poängtera att vi har en ”partners tab” på vår sida. Där ni kan se de företag som har valt att samarbeta med oss i F-13.
- Denise (Liselle) fortsätter som ansvarig för ekonomi och planering av kiosk vid sammandrag.
- Per Arne (Tyra U) och Sandra (Ida) hjälper till med inköp till kiosken
- Cecilia (Ellen DS) och Emma (Hilma) går in som sponsoransvariga för laget.
- Jenny (Ellen W) och Katarina (Stella N) ordnar en avslutning för tjejerna i vår.
- Therese (Freja E) och Sandra(Ida) tar hand om bingolottsförsäljningen.
- Veronica(Isis) och Linda (Filippa G) tar hand om Irstablixten även detta år samt har tagit på sig att ordna med matchvärdar. Under mötet togs det upp att vissa arbetsuppgifter under förra årets turnering hade varit något onödiga. Linda och Veronica kommer att framföra det till de ansvariga.
//Ledarna