Stella anslöt till VästeråsIrsta 2023 för att kombinera sin handbollssatsning med studier på NIU Handboll vid Widénska gymnasiet. Under sina tre år i föreningen har hon tagit stora kliv i sin utveckling och visat att hon har potential för spel på hög nivå. Under den gångna säsongen fick Stella till stora delar vara en del av A-lagets verksamhet, där hon redan har hunnit debutera i Handbollsligan och dessutom gjort sitt första mål på högsta nivå. Hennes hårda arbete, målmedvetenhet och positiva utvecklingskurva belönas nu med ett lärlingskontrakt.
Stella om nya kontraktet:
- Det känns väldigt roligt att få skriva A-lagskontrakt. Jag har haft det som mål sedan jag flyttade hit så det är en milstolpe. Har sedan första dagen trivts i både stan och föreningen så det känns superkul att fortsätta här. Det är en härlig grupp och jag har alltid känt mig välkommen. Ser fram emot kommande säsong!
Mattias Zachrisson, klubb- och sportchef, VästeråsIrsta HF:
- Stella har under gångna säsongen varit med nästan fullt ut i A-laget. Hon är oerhört ambitiös och det ska bli roligt och se hennes utveckling under kommande säsong.