SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
VästeråsIrsta HF
F10

Välkomna till VästeråsIrsta HF Flickor 2010
 
Matchvärdsschema
2022-09-11 20:45

Se länk för att säsongens Matchvärdsschema

 

Om ni inte kan er tilldelade tid, byt med annan förälder. Har satt 11 föräldrar per match, med det bör vi klara uppdraget utan problem. Tiden i schemat är den när vi ska samlas för förberedelser inför match.

 

Alla spelare är välkomna att vara med och ska då ha matchtröja på sig för att vara med vid inspring tillsammans med A-laget.

 

Vi kommer att vara matchvärdar vid följande tillfällen:

- Söndag 25 sept, samling kl 13:00

- Måndag 5 dec, samling kl 17:00

 

OBS! Kom ihåg att boka in helgen 31 mars-2 april i era kalendrar för Irstablixten. Arbetsschema för Irstablixten kommer någon gång i början av 2023 när vi fått våra arbetsuppgifter tilldelade.

Anteckningar från föräldramötet
2022-09-09 08:22

Tack för ert engagemang på torsdagens möte!Här kommer en sammanfattning av det vi kommit överens om under mötet.Föräldraroller som är tillsatta är:

 

Irstablixten-ansvarig samt matchvärdar:Jacob GranliAlla kommer få pass, oavsett om ens barn deltar på Irstablixten eller inte, och ansvarar själva för eventuella byten. Ledare är undantagna från pass.Kassör och hantering av befintliga sponsorer:Elin HellströmDe sponsorer vi har är idag:Mälardalens AsfaltAxelssonsExpandiaOdd FellowIrstamackenTack för allt ni bidrar med, det hjälper oss massor och är värt väldigt mycket för spelarna!Vad gäller nyrekrytering av sponsorer vädjar vi till alla föräldrar att hjälpa till.Försäljning/säljaktiviteterCarolin Savo och Lotta SjöstrandFörsäljning av bingolotter och troligtvis någon mer försäljning. Schema för funktionärerPer FredrikssonFunktionärer:Roland Wida, Pär Kapos, Markus Fälldin, Erik Westerlund, Kicki Eriksson, Christer Pers, Fredrik Strand, Noreddine Ahmile, Per Fredriksson, Thomas Larnebo och Johan Geibert.Här ansvarar ni själva för att anmäla er till utbildning om ni inte har en aktuell som fortsatt gäller:

Funktionärsutbildning:

Dessa datum finns att boka in sig på: https://bit.ly/3diLvH4 Samtliga matcher i år kräver EMP-utbildning av våra funktionärer. Man anmäler sig själv på lämpligt datum och föreningen står för utbildningskostnaden. Vid frågor om funktionärsutbildningarna kontakta kansliet.

Önskemålet från er alla är att man sitter på sitt eget barns matcher, ni vill därför ha en WhatsApp-grupp där ni enkelt kan byta med varandra när laguttagningar är gjorda. Per tar hjälp med någon annan av er funktionärer och skapar en sådan.Fikaansvariga vid Hemmamatcher:Therese Falk och Anna RydqvistHär är ansvaret att ordna ett schema och sätta rutiner kring kiosk.De som inte har någon uppgift får räkna med att vara med och hjälpa till i denna grupp. De som står i kiosk får även vara matchvärdar på den/de matchen/matcherna.Även här vill ni lösa så ni jobbar i kiosk när ert eget barn spelar, detta löser ni med en WhatsApp grupp eller liknande. Ansvaret att lösa det ligger hos Therese och Anna. Ni som inte har någon uppgift ansvarar för att se till att ni kommer med i denna grupp.AvslutningsansvarigVakantHär vill vi att några föräldrar ska planera en rolig aktivitet för våra barn, aktiviteten bör ske rätt snart efter Irstablixten. Någon/några som vill ta detta ansvar hör av sig till Martin

Information uppstart säsongen 22/23
2022-08-12 16:00

Hoppas alla har en bra sommar! Hösten börjar närma sig vilket betyder att vi snart får gå tillbaka till handbollshallarna igen. Som vi har längtat! Nedan har vi sammanställt information inför handbollssäsongen 22/23.Här följer inledande information inför säsongsstart i ett långt utskick.Träningar:

Träningarna kommer att starta tisdagen den 23e augusti, vi är medvetna om att fotbollen och andra idrotter fortfarande har säsong. Träningstiderna i hall kommer att vara:

  • Tisdagar 19:30 – 21:00 Irstahallen
  • Torsdagar 18:30 – 20:00 Irstahallen

Utöver detta kommer ett pass i veckan till att planeras in, mer info om det kommer, som det ser ut nu så kommer dessa pass att ligga på onsdagar på annan plats än i Irsta.

Som vanligt ser man till att vara ombytt till träningen börjar, vattenflaskan fylld och håret uppsatt.Till träningarna önskar vi att ni där hemma pratar om vikten av planering, att läxorna är gjorda och att man ätit middag innan träningen och packar med sig ett mellis att äta när man åker hem från träningen. Delvis för att återhämtningen ska bli bra men framför allt för att det inte ska bli senare än nödvändigt i säng.Tisdag 27/9 KL: 19:30 Spelarmöte i samband med träningen

Dusch:

Obligatorisk dusch i hallen efter träning samt hemma- och bortamatcher.

Föräldramöte:

Torsdag 1/9 KL: 18:30 Föräldramöte Irstahallen i samband med träningen

Ledare:

Huvudtränare: Filippa, Martin och MikaelaAss. Huvudtränare: ThereséTränare: JohannaTränare/Lagledare: NimaSpecialtränare: Andreas (Biancas pappa)

Seriespel:

Vi är precis som förra året anmälda till 2 serier med totalt 3 lag;F12 Västra Mitt (Lagnamn: VästeråsIrsta HF F10 Röd och VästeråsIrsta HF F10 Svart)F14 N2 Östra Mitt (Lagnamn: VästeråsIrsta HF F10)Seriespelet inleds v.38, tider inte helt klart ännu.Obligatoriskt till match; Svarta Kempashorts och vita Kempastrumpor. Röd och Vit matchtröja ska alltid med till bortamatcher.

SportAdmin:

Nu kommer föreningen att övergå till hemsidan som är kopplad till SportAdmin. Från och med 31 augusti kommer vi inte längre använda Laget.se utan all kommunikation, dokumentation och kallelser kommer att ske från SportAdmin. Så se redan nu till att göra dig mer bekant med SportAdmin och uppdatera era kontaktuppgifter så att ni inte missar någon information.

Frånvaro:

I dagsläget är ännu inte funktionen Gästbok aktiverat i SportAdmin, till dess att den är i gång så meddelas frånvaro till samtliga Huvudtränare.

Funktionärsutbildning:

Dessa datum finns att boka in sig på: https://bit.ly/3diLvH4 Samtliga matcher i år kräver EMP-utbildning av våra funktionärer. Man anmäler sig själv på lämpligt datum och föreningen står för utbildningskostnaden. Vid frågor om funktionärsutbildningarna kontakta kansliet.


Cup:
Utöver seriespel och IrstaBlixten kommer vi att delta på en cup till. Vi ledare har tittat på Skadevi Cup som spelas under höstlovet 4–6 november. För att vi ska veta hur många lag vi ska anmäla kommer vi att skicka ut en intresseanmälan. Denna intresseanmälan är inte bindande utan bara för oss ledare att förstå ungefär hur många spelare och ledare vi kan bli. Sista datum att svara är den 21 augusti.Övriga datum som kan vara bra att hålla koll på:28 augusti KL: 16.00 Svenska Cupen – VästeråsIrstas herrar tar emot förra säsongens svenska mästare Ystad IF HF i Västerås Arena4 september 10.00 – 15:00 Intersportdag på Erikslund24 - 26 oktober kommer lagfotograferingarna för föreningen ske.27 december KL: 18.00 Julmys Västerås Arena – i samband med damernas match mot Skara HF31 mars – 2 april IrstaBlixtenVi kommer naturligtvis informera er mer när vi närmar oss de utsatta datumen. Men ifall ni har frågor eller funderingar om något är det bara att ni hör av er.Varmt välkomna till säsongen 2022 / 2023!//Ledarna F-10 

 
Handbollens huvudpartner
Centrala partners SHE
Premiumpartner VästeråsIrsta HF
Huvudpartners VästeråsIrsta HF
Partners VästeråsIrsta HF