VI är glada att meddela att vår egen produkt Alva Berglind skriver A-lagskontrakt. Alva har tagit klivet genom vår ungdomsverksamhet och fortsatt utvecklas till en spännande seniorspelare. Under den gångna säsongen fick Alva till stora delar vara en del av A-lagets verksamhet, där hon redan har hunnit debutera i Handbollsligan. Med sin talang, speluppfattning och stora potential är hon en viktig del av lagets framtid.
Alva om nya kontraktet:
- Att skriva A-lagskontrakt med VI känns jättebra och roligt. Jag har ju spelat här hela livet, så det betyder mycket att få ta nästa steg i klubben. Jag valde att stanna i klubben eftersom jag trivs bra med både laget och tränarna. Det känns som rätt miljö för mig att fortsätta utvecklas i.
Mattias Zachrisson, klubb- och sportchef, om Alva:
- Alva är en egen produkt, som har visat att hon är en framtida A-lags spelare. Hon visade i steg 5 under maj månad att hon är bland dom bästa i hennes årskull med en plats i All Star team. Hon kommer slåss om speltid kommande säsong.